Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa.
Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa
Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa
Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa

19 maja 2021 r. nasi uczniowie po raz ostatni w tym roku szkolnym spotkali się z koleżankami i kolegami z Realschule w Crailsheim, w Niemczech.

W miłej atmosferze, przy mniejszym stresie niż podczas wcześniejszych spotkań, opowiadali o swoich planach wakacyjnych. Okazało się, że wszyscy mają podobne plany i najbardziej odczuwają brak kontaktów i spotkań z rówieśnikami. Dlatego podczas wakacji chcieliby to nadrobić i spędzać czas z przyjaciółmi. Wspólna prezentacja pokazała, że argumenty młodzieży polskiej i niemieckiej są podobne. Młodzież uważa, że podróżowanie wspiera gospodarkę oraz że przestrzegając ograniczeń i stosując się do zasad higieny, można zminimalizować ryzyko zakażeń. Obawiają się jednak rozprzestrzeniania różnych mutacji wirusa. W wirtualnych pokojach uczniowie podsumowali zajęcia i wyrazili swój stosunek do wyjazdów w okresie pandemii. Zdecydowana większość opowiedziała się przeciwko wakacyjnym wyjazdom w czasie pandemii COVID-19.

Gdy czas przeznaczony na spotkanie dobiegł końca, młodzieży trudno było się rozstać. Miłym zaskoczeniem było przygotowane dla nas przez niemieckich uczniów pożegnanie w języku polskim. Koniec projektu nie oznacza jednak końca kontaktów. Uczniowie deklarują, że będą nadal komunikować się za pomocą mediów społecznościowych.

Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa Młodzież z Polski i Niemiec o podróżowaniu w okresie koronawirusa

Joanna Sidor

Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec.
Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec
Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec

14 kwietnia 2021 r. odbyło się drugie spotkanie online zorganizowane w ramach wspólnego projektu RCEZ w Biłgoraju z Realschule am Karlsberg w Crailsheim, w Niemczech.

Tym razem młodzież z drugich klas z naszej szkoły wspólnie z młodzieżą z 9 klasy z Realschule zajmowała się tematyką twardego lockdownu. Był to temat bliski uczniom zarówno naszym, jak i niemieckim, gdyż aktualnie wszyscy podlegamy podobnym obostrzeniom. Każdy mógł się podzielić swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Stworzona wspólnie prezentacja pokazała, że uczniowie z obydwu szkół mają podobne argumenty zarówno „za” jak i „przeciw” i że wszyscy najbardziej odczuwają brak kontaktów z rówieśnikami. W wirtualnych pokojach, w mieszanych grupach polsko – niemieckich, był czas zarówno na wyrażenie osobistego stosunku do twardego lockdownu, jak i na luźne rozmowy. Ta część spotkania pozwoliła uczniom na bliższe zapoznanie się ze sobą. Rozmowy w grupach pokazały, że temat ten budzi wiele kontrowersji i dokładnie połowa uczniów jest „za”, a druga połowa „przeciw” twardemu lockdownowi, ale mimo różnicy zdań spotkanie przebiegało w miłej i przyjaznej atmosferze.

Przed nami jeszcze ostatnia część projektu w maju.

Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec Twardy lockdown oczami młodzieży z Polski i Niemiec

Joanna Sidor

Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim.
Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim.

Na początku marca 2021r. grupa 14 uczniów z naszej szkoły z klas 2 TI5, 2 TE5, 2 ER5, 2 TM5 zakończyła realizację pierwszej z trzech części polsko - niemieckiego projektu edukacyjnego. Część ta dotyczyła tematu zamknięcia szkół w związku z pandemią koronawirusa COVID-19.

Partnerami w realizacji projektu są uczniowie z Realschule am Karlsberg w Crailsheim w Niemczech. Projekt prowadzony jest w języku niemieckim. Jego celem jest rozwój umiejętności komunikacyjnych, przełamywanie barier językowych w zakresie języka niemieckiego, kształtowanie postawy otwartości.

Uczniowie ponad miesiąc intensywnie przygotowywali się do spotkania z rówieśnikami, poznając i utrwalając słownictwo w języku niemieckim związane z tematyką zamknięcia szkół, nauczania zdalnego oraz pandemii koronawirusa. Ćwiczyli również umiejętność wyrażania własnego zdania i argumentowania w języku obcym. W ramach przygotowań młodzież polska i niemiecka stworzyła wspólną prezentację multimedialną.

W dniu spotkania, uczestnicy projektu po krótkim zapoznaniu, podzielili się swoimi doświadczeniami na temat nauczania zdalnego i lekcji online. Następnie obydwie grupy przedstawiły argumenty za i przeciw zamknięciu szkół. Wyniki swojej pracy uczniowie podsumowali w wirtualnych 4-osobowych pokojach, w mieszanych polsko – niemieckich grupach, co było również okazją do indywidualnych rozmów i bliższego poznania się. W efekcie przeprowadzonych rozmów uczniowie stwierdzili, że w obecnej sytuacji zamknięcie szkół jest koniecznością. Zauważyli również, że mimo trudności zdalne nauczanie ma także zalety.

Mimo początkowego stresu nasi uczniowie bardzo dobrze sobie poradzili i wzbogaceni o nowe doświadczenia rozpoczynają przygotowania do kolejnej części. Opiekunem uczniów realizujących projekt jest p. Joanna Sidor.

Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim. Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim. Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim. Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim. Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim. Zdalne nauczanie z różnych punktów widzenia. Spotkanie projektowe z młodzieżą z Crailsheim.

J.S.

Sukces z języka angielskiego
Sukces z języka angielskiego

Uczeń klasy II TP5 Alan Obszański zakwalifikował się do etapu okręgowego 45. Olimpiady Języka Angielskiego. Przygotowywał się do tego konkursu pod opieką p. Anny Olszowy. W eliminacjach szkolnych wzięło udział pięciu uczniów Regionalnego Centrum Edukacji Zawodowej. Etap okręgowy odbędzie się 22 stycznia 2021 roku w jednej z biłgorajskich szkół.

Celem olimpiady jest aktywizacja uczniów, by poprzez celowe zdobywanie wiadomości podnosili ogólny poziom wiedzy, jednocześnie znacznie lepiej przygotowując się do samodzielnego studiowania. Celem olimpiady jest również lepsze przygotowanie przyszłych kandydatów na studia neofilologiczne z zakresu filologii angielskiej.

AG

Sukcesy w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego Fox 2020 Sukcesy w Ogólnopolskim Konkursie Języka Angielskiego Fox 2020

Trzech uczniów naszej szkoły zajęło wysokie pozycje w ogólnopolskiej klasyfikacji Konkursu Języka Angielskiego Fox 2020. Grzegorz Cios i Alan Obszański (obydwaj z kl. I TP5) uzyskali wynik bardzo dobry zajmując II miejsce, natomiast Sylwia Paszko z tej samej klasy z wynikiem dobrym zajęła III miejsce.

Uczniowie RCEZ, jak co roku licznie wzięli udział w XX jubileuszowej edycji Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego FOX 2020 pod patronatem naukowym Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w dwóch kategoriach - LIONS dla klas I techników 5-letnich i 4-letnich, oraz EAGLES dla klas II, III i IV techników 4-letnich. Konkurs odbył się 3 marca 2020.

Konkurs stanowi duże wyzwanie dla pasjonatów języka angielskiego. Uczestnicy muszą wykazać się nie tylko znajomością gramatyki i leksyki języka angielskiego, ale również dodatkowo przeczytać lekturę w języku angielskim. W tej edycji były to „Robinson Crusoe” oraz „A Midsummer Night's Dream”. Zadania z obowiązkowej lektury mają na celu pokazać, że język stanowi całość, a jego poszczególne komponenty "spotykają się" w literaturze, w tym przypadku w beletrystyce na poziomie odpowiadającym danej kategorii wiekowej. Sprawdzana jest także znajomość elementów kultury krajów anglojęzycznych .

Naszym uczniom, z których jesteśmy bardzo dumni serdecznie gratulujemy wyników. Dziękujemy za ich zaangażowanie i życzymy dalszych sukcesów. Zapraszamy wszystkich uczniów do udziału w konkursach językowych!

Opiekun konkursu – Monika Kita

Insta.Ling - skuteczna nauka słówek w naszej szkole! Insta.Ling - skuteczna nauka słówek w naszej szkole!

Oprócz tradycyjnych sposobów nauczania języka niemieckiego, wiele grup od września br. wykorzystuje dodatkowo platformę internetową Insta.Ling. Uczniowie codziennie wykonują kilkuminutową sesję, na którą składa się ok 20-30 nowych słów. Nauczyciele raz w tygodniu przydzielają słówka z przerabianego w szkole materiału, a uczniowie powtarzają je w domu – używając do tego komputera, tabletu lub telefonu.

Insta.Ling to bezpłatny program, który zwiększa skuteczność nauki nowych słówek przez uczniów, a nauczycielom umożliwia monitorowanie systematyczności pracy ucznia i śledzenia jego postępów. Nauczyciele i uczniowie dostają szczegółowe raporty o systematyczności pracy ucznia i jego postępach w nauce. Jest to przyjemny sposób przyswajania słownictwa przy użyciu nowoczesnych technologii.

Uczestnictwo w programie daje uczniom nie tylko możliwość opanowania nowych słów, ich zastosowania, wymowy oraz pisowni, ale też uczy ich systematyczności i obowiązkowości. Program pozwala nauczycielom na indywidualizację zakresu słownictwa, dzięki czemu jest ono zawsze dostosowane do poziomu i potrzeb każdej grupy. Metoda ta szczególnie mobilizuje uczniów, którzy w łatwy i szybki sposób mogą przyswoić niełatwe wyrażenia wykorzystując je w praktycznych ćwiczeniach.

Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://instaling.pl/

Ł.M.

Ogólnopolski Konkurs Języka Niemieckiego „DEUTSCHFREUND”. Ogólnopolski Konkurs Języka Niemieckiego „DEUTSCHFREUND”.

Dnia 7 stycznia br. otrzymaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego „Deutschfreund” organizowanego przez łowców Talentów JERSZ.

To już XVIII edycja tego konkursu. Nasi uczniowie biorą udział w tym wydarzeniu już od kilku lat, osiągając bardzo dobre wyniki i niejednokrotnie deklasując inne szkoły województwa lubelskiego.

W tej edycji do konkursu przystąpiło 26 uczniów RCEZ, w tym również uczniowie klas pierwszych. Konkurs „Deutschfreund” zorganizowała i przeprowadziła w naszej szkole p. Agnieszka Oleszczak – Bryła.

Konrad Ostrowski z klasy 3 TM zdobył I miejsce w województwie lubelskim.

Michał Bazan z klasy 2 TM – I miejsce województwie lubelskim w kategorii klas drugich.

Alan Obszański z klasy 1 TP5– I miejsce w województwie lubelskim w kategorii klas pierwszych.

Opiekunem uczniów jest p. Agnieszka Oleszczak- Bryła.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy wyników, życzymy dalszych sukcesów i zapraszamy do wiosennej edycji tego konkursu.

A.B.

Laureaci w olimpiadzie Archimedes.
Laureaci w olimpiadzie Archimedes.

9 stycznia 2020 roku odbyło się wręczenie dyplomów i nagród dla laureatów ogólnopolskiej olimpiady z języka angielskiego Archimedes Lingua-Plus, która odbyła się 30 października 2019. Była to 34. edycja tej olimpiady. Konkurs skierowany był do uczniów technikum a jego celem było propagowanie wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz nauki języka angielskiego.

Tytuł laureata wywalczyli:
Patryk Obszański (laureat III stopnia)
Grzegorz Cios (laureat III stopnia)
Alan Obszański (laureat III stopnia)
Mateusz Gajur (Laureat III stopnia)
Jeremiasz Osuch (laureat IV stopnia)
Sylwia Paszko (laureat V stopnia)
Norbert Zadworny (laureat V stopnia).

Gratulujemy laureatom i życzymy dalszych sukcesów!

Stefan Pindor

„Szkoła pamięta” podczas lekcji języka angielskiego.

W ramach tej akcji w klasach trzecich odbyły się lekcje języka angielskiego dotyczące ważnej dla historii regionu biłgorajskiego postaci. Nauczyciele j. angielskiego przybliżyli uczniom postać dr Stanisława Pojaska - humanisty, patrioty i społecznika. Dr Pojasek był znakomitym chirurgiem i doskonałym organizatorem o wielkich zasługach dla rozwoju szpitala i służby zdrowia w Biłgoraju i powiecie. Uczniowie czytali elementy życiorysu tej postaci w j. angielskim. Rozwiązywali różnego typu zadania w oparciu o ten tekst oraz dyskutowali na temat ludzi wartych naśladowania, ich cech i czynów.

Agnieszka Strzelec

„Szkoła pamięta” podczas lekcji języka angielskiego.
Sukcesy z języka niemieckiego.
Sukcesy z języka niemieckiego.
Sukcesy z języka niemieckiego.
Sukcesy z języka niemieckiego.
Sukcesy z języka niemieckiego.

W marcu 2019r. odbył się w naszej szkole Ogólnopolski Konkurs z Języka Niemieckiego „Sprachdoktor” . Zainteresowanie konkursem było duże, co bardzo nas cieszy i udowadnia, że nawet w szkole technicznej można z sukcesem rozwijać swoje pasje językowe. Wśród stałych uczestników konkursu z klas drugich i trzecich debiutowali w konkursie również uczniowie klas pierwszych.

W kwietniu otrzymaliśmy wyniki klasyfikacji krajowej i wojewódzkiej. Konkurs oceniany był w kategoriach klasowych.
W całej Polsce do konkursu przystąpiło prawie sześć tysięcy uczniów, w województwie lubelskim 150.

Uroczyste wręczenie dyplomów miało miejsce dnia 26 kwietnia, w świetlicy szkolnej. Pani wicedyrektor Anna Olszowy serdecznie gratulowała sukcesów naszym uczestnikom.

Wyniki konkursu:
Konrad Ostrowski z klasy 2TM zdobył tytuł laureata, 1 miejsce w kraju, w kategorii klas drugich oraz 1 miejsce
w województwie lubelskim
.

Patryk Obszański, z klasy 3TM zdobył 1 miejsce w województwie lubelskim w kategorii klas trzecich.

Paulina Granda, z klasy 1 Ek została wyróżniona za najlepszy wynik w województwie lubelskim w kategorii klas pierwszych.

Opiekunami uczniów są panie: Danuta Kryńska i Agnieszka Oleszczak- Bryła.

Jest to ogromny sukces naszych uczniów, zwłaszcza Konrada Ostrowskiego, który za swój fantastyczny wynik otrzymał nagrodę pieniężną.

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy osiągnęli na tle kraju i województwa bardzo dobre wyniki.

AB.

Uczniowie RCEZ na podium w konkursie języka angielskiego.
Uczniowie RCEZ na podium w konkursie języka angielskiego.

Uczniowie RCEZ na podium w konkursie języka angielskiego.

16 kwietnia 2019 roku w Zespole Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Biłgoraju odbył się finał XIII edycji powiatowego konkursu języka angielskiego Challenge the Good - Become the Best.

Po etapie szkolnym, który miał miejsce 5 kwietnia, do finału międzyszkolnego zakwalifikowali się następujący uczniowie: Aleksander Ciskał II TM, Robert Dworniczak II TM, Łukasz Borek IV TM, Robert Świerczyński IV TI i Patryk Obszański
III TM
.

Po finałowych zmaganiach, które sprawdzały wiedzę leksykalno-gramatyczną oraz znajomość kultury krajów anglojęzycznych na podium stanęło dwóch uczniów naszego technikum :

Patryk Obszański - I miejsce
Robert Świerczyński - III miejsce.

Serdecznie gratulujemy!

MK

50. Olimpiada Języka Rosyjskiego Okręg Lubelski.
50. Olimpiada Języka Rosyjskiego Okręg Lubelski.

Dnia 30 listopada 2018 roku odbyły się zawody I stopnia (eliminacje szkolne) 50. Olimpiady Języka Rosyjskiego Okręg Lubelski. W olimpiadzie wzięło udział 4 uczniów. Do zawodów II stopnia (eliminacji okręgowych), które odbędą się dnia
2 marca 2019 r., zakwalifikował się uczeń klasy 2 AI Vladyslav Horbulskyi. Opiekunem ucznia jest Anna Kwiecińska.

A.B.

OLIMPIADA WIEDZY ARCHIMEDES-LINGUA.PLUS.
OLIMPIADA WIEDZY ARCHIMEDES-LINGUA.PLUS.

Jak co roku, uczniowie naszej szkoły przystąpili do tego konkursu z języka angielskiego. Cieszy się on ogromnym zainteresowaniem ze strony młodzieży. To była już 32 edycja. Opiekunem konkursu był pan Robert Bryll.

W tym tygodniu otrzymaliśmy wyniki olimpiady.

Laureatami konkursu zostali:

Przemysław Paluch z klasy 4Ti - laureat III stopnia (nauczyciel Anna Olszowy)

Patryk Obszański z klasy 3TM- laureat IV stopnia (nauczyciel Agnieszka Strzelec)

Celem konkursu jest zachęcanie i motywowanie młodych ludzi do uczenia się języków obcych, których znajomość to okno na świat w dzisiejszych czasach, umożliwia ona uczniom lepszy start w dorosłe życie. To także pozytywny aspekt w ich karierze zawodowej.

Celem konkursu jest ponadto rozpowszechnianie kultury i tradycji krajów oraz narodów posługujących się językiem angielskim a także wzbogacanie wiedzy o świecie,
w tym o krajach anglojęzycznych.

Sprawdzona forma testów językowych poprzez ducha olimpijskiej rywalizacji stała się efektywnym sposobem podnoszenia językowych umiejętności uczniów.

Gratulujemy i zapraszamy do udziału w konkursach językowych!

Agnieszka Strzelec

Sukcesy z języka niemieckiego.
Sukcesy z języka niemieckiego.

Sukcesy z języka niemieckiego.

W tym tygodniu otrzymaliśmy wyniki Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego "Deutschfreund". Uczniowie naszej szkoły uplasowali się na bardzo dobrych miejscach – Konrad Ostrowski z klasy II TM zajął 1. miejsce w województwie lubelskim i 19. w kraju (opiekun p. Agnieszka Oleszczak-Bryła), Grzegorz Pawłowski z klasy I TM był 9. w województwie
i 351. w kraju (opiekun p. Danuta Kryńska).

Ogólnopolski Konkurs Języka Niemieckiego "Deutschfreund", organizowany przez Łowców Talentów "Jersz" odbył się
w naszej szkole 14 listopada 2018 roku. Wzięło w nim udział 20 uczniów technikum, w tym również uczniowie klas pierwszych. Liczba uczestników konkursu w całej Polsce wyniosła ponad sześć tysięcy, w województwie lubelskim do konkursu przystąpiło 165 uczniów.

Naszym uczniom, z których jesteśmy bardzo dumni serdecznie gratulujemy wyników. Dziękujemy za ich zaangażowanie
i życzymy dalszych sukcesów. Wszystkich pozostałych uczniów zainteresowanych rozwijaniem swoich umiejętności
w zakresie języka niemieckiego zapraszamy do wiosennej edycji tego konkursu.

AS

Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus – Lingua Plus.
Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus – Lingua Plus.

Uczniowie naszej szkoły przystąpili do ogólnopolskiego konkursu języka angielskiego Olimpiada Wiedzy Archimedes Plus – Lingua Plus.

Konkurs polegał na rozwiązaniu testu leksykalno-gramatycznego w dwóch kategoriach wiekowych: uczniowie klas pierwszych oraz uczniowie klas drugich i trzecich. Łącznie w konkursie wzięło udział 17 uczniów.

Patryk Obszański z klasy 2TM oraz Przemysław Paluch z klasy 3TI uzyskali tytuł „Laureat III stopnia”.

Gratulujemy sukcesu i oczywiście oczekujemy na kolejne osiągnięcia.

Sukcesy językowe uczniów RCEZ.
Sukcesy językowe uczniów RCEZ.

Nasi uczniowie to nie tylko świetni technicy. Dobrze sobie również radzą z językiem angielskim, co potwierdziła XII edycja powiatowego konkursu językowego Challenge the Good Become the Best. 12 kwietnia 2018 uczniowie naszej szkoły brali udział w II etapie konkursu języka angielskiego organizowanego przez Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących
w Biłgoraju. Po I etapie do finału międzyszkolnego zakwalifikowali się następujący uczniowie: Konrad Ostrowski I TM, Dominika Tałanda II Ek, Patryk Obszański II TM, Robert Świerczyński III TI, Przemysław Paluch III TI i Jacek Pinar IV Sb.

Po ciężkich zmaganiach, które sprawdzały wiedzę leksykalno-gramatyczną oraz znajomość kultury krajów anglojęzycznych na podium stanęło dwóch uczniów naszego technikum Przemysław Paluch - II miejsce i Jacek Pinar - III miejsce.

Serdecznie gratulujemy!

Konkurs Ortograficzny „Dyktando dla Niepodległej”
Konkurs Ortograficzny „Dyktando dla Niepodległej”.

Konkurs Ortograficzny „Dyktando dla Niepodległej”.

Dnia 19.04.2018 w Regionalnym Centrum Edukacji Zawodowej w Biłgoraju odbył się konkurs o tematyce niepodległościowej mający na celu uczczenie 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości zorganizowany przez zespół przedmiotowy języków obcych. Konkurs Ortograficzny „Dyktando dla Niepodległej” został przeprowadzony w trzech językach obcych: angielskim, niemieckim i rosyjskim, w którym łącznie udział wzięło 96 uczestników. Uczniowie, którzy uzyskali najlepsze wyniki w każdym z trzech języków zostali uhonorowani pamiątkowymi dyplomami oraz upominkami w postaci książek.

Wyniki konkursu:

Język niemiecki:
  • Konrad Blicharz kl. 3 Ti

  • Michał Myszak kl. 2 Ti

  • Waldemar Dudek kl. 3 Ti


  • Język rosyjski:
  • Vladyslav Horbulski kl. 1 Ai

  • Adrian Wryszcz kl. 1Ai

  • Vladyslav Diachenko z kl 1 Ai



  • Język angielski:
  • Patryk Obszański kl. 2 Tm

  • Natalia Miarowska kl. 3 Ti

  • Przemysław Paluch kl. 3 Ti.

Konkursy Języka Niemieckiego.
Konkursy Języka Niemieckiego.

W roku szkolnym 2017/2018 uczniowie naszej szkoły odnosili sukcesy nie tylko w konkursach zawodowych, ale również językowych. Konkursy z języka niemieckiego cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów naszej szkoły i co bardzo cieszy, uczniowie osiągnęli w tych konkursach bardzo dobre wyniki. W tym roku szkolnym odbyły się trzy ogólnopolskie konkursy z języka niemieckiego:

  1. 28 października konkrs Weltsprachen Abitur,
  2. 15 listopada Deutschfreund,
  3. 15 marca konkurs Sprachdoktor.

We wszystkich trzech konkursach najlepszy wynik osiągnął Konrad Ostrowski z klasy 1TM, w ostatnim konkursie uzyskał tytuł laureata. Bardzo dobre wyniki uzyskali również: Konrad Blicharz, Patryk Obszański oraz Daniel Lembryk. Opiekunami uczniów były nauczycielki języka niemieckiego panie: Agnieszka Oleszczak-Bryła i Danuta Kryńska. Naszym uczniom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Na zdjęciu Konrad Ostrowski z dyplomem laureata Ogólnopolskiego Konkursu Języka Niemieckiego "Sprachdoktor"

Zmagania językowe uczniów RCEZ
II Dyktando w Języku Angielskim

Organizatorem dyktanda była Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Szymona Szymonowica w Zamościu. Etap szkolny konkursu odbył się 23 listopada 2017r, do którego przystąpiło 29 uczniów naszej szkoły. Uczniowie mieli za zadanie samodzielnie, poprawnie gramatycznie i ortograficznie zapisać podyktowany przez nauczyciela tekst. Za każde poprawnie zapisane słowo uczestnik dyktanda otrzymywał 1 punkt. Do zdobycia było 228 punktów. Do etapy finałowego zakwalifikowali się uczniowie z najwyższą liczbą punktów wśród wszystkich uczestników. Aż dziesięciu uczniów naszej szkoły zdobyło ponad 200 punktów. Do etapu finałowego, który odbył się 10 stycznia w Instytucie Przyrodniczo- Technicznym PWSZ w Zamościu zakwalifikował się uczeń Jacek Pinar z klasy IV Sb technikum samochodowego (opiekun Barbara Gliwa).Dyktando w Języku Angielskim to dobry sprawdzian przed maturą, a zwłaszcza przed częścią, którą nazywamy słuchaniem. To była już druga edycja dyktanda, w którym brali udział uczniowie naszej szkoły. Kolejna edycja za rok. Już serdecznie zapraszamy!!!

VIII Konkurs Języka Angielskiego

Organizatorem konkursu była Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Szymona Szymonowica w Zamościu. Pierwszy etap VIII Konkursu Języka Angielskiego odbył się 29 listopada 2017 r. w szkole. Konkurs zorganizowany był przez PWSZ w Zamościu i ETS Polska. Do pierwszego etapu przystąpiło 40 uczniów naszej szkoły. Test konkursowy sprawdzał umiejętności gramatyczno- leksykalne uczniów. Do etapu finałowego zakwalifikowali się Patryk Obszański z klasy II TM (opiekun Agnieszka Strzelec), Przemysław Paluch z klasy III TI ( Opiekun Anna Olszowy)i Jacek Pinar z klasy IV Sb (opiekun Barbara Gliwa). Nasi uczniowie znaleźli się wśród 78 najlepszych uczniów w regionie. Finał konkursu odbył się 24 stycznia 2018r. w Instytucie Przyrodniczo- Technicznym PWSZ w Zamościu. Udział w finale był jednocześnie przystąpieniem do testu TOEFL Junior. Miło nam poinformować, że certyfikaty językowe TOEFL Junior zdobyli wszyscy trzej wyżej wymienieni uczniowie naszej szkoły. Cieszymy się bardzo, gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Zachęcamy do udziału w kolejnej edycji konkursu połączonego z potwierdzeniem umiejętności językowych w postaci certyfikatu językowego.

Ogłoszenie
W bieżącym roku szkolnym przyjmujemy zapisy na konkursy języka angielskiego:

1. Ogólnopolski konkurs języka angielskiego FOX. Przykładowe testy oraz informacje na temat konkursu na stronie fox.wombb.edu.pl

2. Międzyszkolny konkurs „ Challenge the good – become the best”.

3. Konkurs języka angielskiego organizowany przez PWSZ im. Szymona Syzmonowica w Zamościu. PWSZZamosc

Zainteresowanych uczniów prosimy o zgłaszanie się do nauczycieli uczących języka angielskiego.